Free stock photo canva.com

Kas ir personīgā zīmolvedība

Personīgās zīmolvedības jēdzienu pirmo reizi pieminēja Toms Pīterss (1997) savā rakstā “The Brand Called You”. Līdz ar sociālo mediju pieaugumu to nozīme ir ārkārtīgi palielinājusies.

Personīgā zīmola veidošana ir kļuvusi par svarīgu mārketinga uzdevumu ikdienas cilvēkiem, un to var uzskatīt par pamanāmas sevis prezentācijas veidu. Saskaņā ar Goffman teoriju (1959) pašprezentācijas mērķis ir radīt apzinātu un taustāmu identitātes sastāvdaļu. Lai to sasniegtu interneta laikmetā, ir jāizveido un jāuztur aktīvi sociālo tīklu profili, personīgās vietnes, emuāri un meklētājprogrammu optimizācijas metodes.

Lielisks personīgā zīmola piemērs ir Donalds Tramps. Lūk, pieci galvenie kritēriji, kas raksturo Trampa veiksmīgu personīgā zīmola stratēģiju.

1. Esi klātesošs

Viņa izvirdumi un apvainojumi, lai cik pretrunīgi tie būtu prezidenta kandidātam, deva Trampam publicitāti. Tādā veidā viņš lieliski izmantoja sociālo mediju kanālus. Ir pierādīts, ka sociālo mediju kanāli rada lielāku trafiku nekā publiska vai oficiāla kampaņas vietne, un tiem ir būtiska nozīme mūsdienu politikā. Trampa tvīti jeb ieraksti tviterī ļāva viņam tieši un jebkurā laikā paust savu viedokli, medijiem neinterpretējot viņa izteikumus. Un viņam tas izdevās! Viņa tiešsaistes klātbūtne un izteikumi pievērsa uzmanību.

Tas attiecas arī uz mūsu ikdienas dzīvi. Bez klātbūtnes Tava pašmārketinga stratēģija nepievērsīs lielu uzmanību. Noteikti atjaunini savus sociālo tīklu profilus, atzīmē savus interešu laukus un komentē tos, kā arī izveido spēcīgu tīklu! Tava klātbūtne palielinās arī līdz ar sociālo mediju platformu skaitu, kurās Tu esi aktīvs un iesaisties.

2. Zini savu mērķa grupu

Tramps pazina savus atbalstītājus. Viņš bija tas, kurš pievērsās viņu bailēm un pārliecināja viņus izveidot labāku Ameriku. Viņš uzvedās kā viens no saviem vēlētājiem. Tramps lietoja valodu, kuru varēja saprast visi: bez īpašas politiskās valodas, bez tehniskiem terminiem. Un viņam jau no paša sākuma bija skaidrs vēstījums, kas piepildīts ar spēcīgiem un daudzsološiem vārdiem.

Zināt savu mērķa grupu attiecas arī uz pašmārketingu ikdienā. Mums ir jāpielāgojas cilvēkiem, uzņēmumiem un nozarēm, ar kurām mēs sadarbojamies, un platformām, kurās esam aktīvi. Dodoties uz darba interviju bankā, Tu taču nevilktu savus Nike apavus, un cerams, ka bildes no pēdējās ballītes, kurā biji, netiks publicētas LinkedIn platformā.

3. Labi izproti pareizo laiku un vietu

Labākais pašmārketings nevar būt veiksmīgs, ja tas nenotiek īstajā laikā un vietā. Tramps uzskatīja, ka ir pienācis laiks jaunai ērai. Amerikāņi bija slimi ar pašreizējo politiku un bija gatavi pārmaiņām. Viņš lieliski saprata, kā tikt galā ar viņu bailēm un neapmierinātību. Un galu galā viņa pašmārketings pārliecināja viņus būt tiem, kas risina viņu problēmas un virza valsti uz gaišāku nākotni.

Ikdienā iespaids, ko Tu atstāj uz citiem, ir atkarīgs arī no pareizā laika un vietas. Raugoties uz biznesa pasauli, profesionāls vēstījums, kas nosūtīts nakts vidū, tiek uztverts citādāk nekā parastajā darba laikā. Un citi darba pretendenti ietekmēs to, kā Tevi uztver viņu vidū. Tomēr, iegūstot noderīgu informāciju par savu nākotnes nozari un uzņēmumu, palielināsies Tavas iespējas radīt pareizo iespaidu.

4. Tici sev

Tramps rakstīja dažādus bestsellerus pašpalīdzības grāmatu kategorijā, galvenokārt strādājot ar veiksmīgu biznesa veidošanu. Katra Trampa grāmata parāda viņa nesatricināmo pārliecību par sevi un saviem mērķiem. Viņš pat nosauca grāmatu pēc sava principa “Nekad nepadodies”, kurā viņš mudina cilvēkus domāt lielākā mērā un nebaidīties no uzvaras.

Stingra ticība sev un saviem spēkiem palīdzēs pārliecināt citus un pievērst uzmanību. Ja pat Tu pats sev netici, tad neviens cits arī neticēs!

5. Esi autentisks

Lielākā daļa no mums to dara automātiski. Rīkojoties tā, kā mums iemācījuši vecāki, draugi un apkārtējā vide, mēs uzvedamies atbilstoši mūsu ieradumam jeb tā, kā kāda konkrēta grupa vai sabiedrība no mums sagaida.

Tramps nepavisam neuzvedās tā, kā varētu gaidīt no topošā prezidenta. Lamu vārdu lietošana, melošana, pretrunīga būšana un cilvēku aizskaršana bija viņa ikdiena, tomēr viņš uzvarēja vēlēšanās.

Lai gan viņš, iespējams, neuzvedās kā politiķis, tomēr viņš uzvedās kā viņš pats. Un viņš bija unikāls, kas ir veiksmīgas pašmārketinga stratēģijas būtiska iezīme. Viņš neinteresējās par to, ko cilvēki par viņu domā, vai vismaz tam viņš lika viņiem noticēt. Tramps bija Tramps ar visām savām kļūdām. Un tas viņu padarīja tik autentisku.