Free stock photo freepik.com

Nepieciešamo robežlīniju noteikšana panākumiem biznesā un karjerā

Robežlīnijas ir viens no spēcīgākajiem instrumentiem attiecībās ar citiem cilvēkiem, un ir nepieciešams tās noteikt, lai gūtu panākumus gan biznesā un karjerā, gan arī veiksmīga personīgā zīmola veidošanā un stiprināšanā. Robežlīnijas ir ierobežojumi, kurus Tu pats sev nosaki par to, ko vēlies īstenot vai sasniegt.

Kad robežas ir cīņa, Tu nejūties pārliecināts par sevi, un Tu baidies riskēt, lai neizraisītu konfliktu. Bet ir brīži, kad kaut kas ir jāmaina, lai Tu nejustos vīlies, ka neesi pastāvējis par sevi un savām vajadzībām. Šīs darbības var Tev palīdzēt noteikt nepieciešamās robežlīnijas personīgajā zīmolvedībā.

1. Zini, ko Tu vēlies

Cik gan daudz cilvēku pavada lielu daļu no savas dzīves, noliedzot to, ko patiesībā vēlas. Lai Tu gūtu profesionālus panākumus un lai Tava personīgā zīmola veidošana mērķtiecīgi attīstītos, koncentrējies uz to, ko vēlies. Sāc ar nelieliem soļiem, piemēram, padomājot atbildes uz šādiem jautājumiem: Kādas vērtības Tev ir svarīgas? Kas ir Tev vissvarīgākais attiecībās ar citiem cilvēkiem? Kādus profesionālos mērķus vēlies sasniegt? Kā jutīsies vai kas Tev būs, kad sasniegsi šos mērķus?

2. Dod sev atļauju lūgt to, ko vēlies

Vislielākais šķērslis šajā jautājumā ir bailes. Tās ļoti ierobežo cilvēku. Bailes par to, ka saņemsi atteikumu, noraidījumu vai ka kāds būs dusmīgs vai vīlies. Noteikt robežlīniju panākumiem biznesā un karjerā nozīmē to, ka par spīti sajustajām bailēm Tu tik un tā darīsi to, ko esi iecerējis.

3. Esi konkrēts savā prasījumā, ko vēlies iegūt

Nosakot robežas, jābūt skaidram un kodolīgam. Tavai gribai jābūt skaidri saprotamai.

4. Lūdz bez atvainošanās

Viens no būtiskākajiem iemesliem, ar kuriem cilvēki cīnās ar robežlīniju noteikšanu, ir vainas apziņa. Tu domā, ka, ja lūdz to, ko vēlies, tas ir savtīgi. Varbūt tā Tevi bērnībā audzināja, tomēr biznesā tas ir citādāk. Esi gatavs atteikties no veciem uzskatiem, kas Tev traucē ceļā uz panākumiem. Atteikšanās no liekā ir svarīga izaugsmes sastāvdaļa personīgajā zīmolvedībā.

5. Uzmani savas cerības

Jautājums par to, ko Tu vēlies, negarantē vienmēr tieši tādu rezultātu, uz kādu ceri. Tavas vajadzības ir Tava atbildība. Gaidot, ka kāds cits to izdarīs, var sagādāt Tev vilšanos. Pievērs uzmanību savām cerībām, lai tās neliek Tev vilties.

6. Pieņem atbildi, pat tad, ja tā ir noraidoša

Biznesā un arī profesionāla personīgā zīmola attīstībā jāiemācās pieņemt to, ka ne vienmēr saņemsi to, ko vēlies. Vienmēr atceries, ka Tu jau esi uzvarējis, jautājot to, ko vēlies. Uzvarēt nozīmē uzdrošināties lūgt to, ko vēlies, pat tad, ja saņemtā atbilde ir "nē". Pastāvi par sevi un nezaudē drosmi!

7. Neuztver atteikumu personiski

Vienmēr atceries, ka atteikums vai citu cilvēku reakcija uz Tavu lūgumu nav attiecināma personīgi pret Tevi, bet gan tas ir stāsts par viņiem pašiem. 

8. Uzņemies atbildību

Ir svarīgi apzināties, ka Tu esi 100% atbildīgs par sevi. Neviens cits Tavā vietā nerīkosies.

9. Atrodi iespēju, kā to paveikt

Svarīgi ir vienmēr nodrošināties ar vairākiem plāniem, lai, ja kāds nedarbojas, vari ķerties pie cita plāna. Ja Tu lūdz partnerim atbalstu, bet viņš tajā brīdī nav pieejams, vai Tev ir iespēja kādam citam piezvanīt? Vienmēr pārliecinies, vai Tev ir vairākas iespējas, lai atrisinātu situāciju. Tādā veidā Tu izvairies no tā, ka esi atkarīgs no viena cilvēka.

10. Atlaid domu par gala rezultātu

Sarežģītākā lieta robežlīniju noteikšanā ir rezultātu pieņemšana, lai kādi arī tie būtu. Dažreiz Tu saņemsi to, ko vēlies, bet citreiz nē. Tā notiek biznesā, un tā notiks arī Tava personīgā zīmola attīstības ceļā. Rezultātu pieņemšana ir daļa no nobrieduša un veselīga skatījuma uz apkārtējo pasauli.