Free stock photo freepik.com

Četri līdzjūtības ieradumi vadītājiem

Praktizējot empātiju, mēs izmantojam savu spēju izprast citu jūtas un emocijas, savukārt, kad praktizējam līdzjūtību, mums ir vēlme palīdzēt uzlabot situāciju, ne tikai to apzināties vai izprast.

Tas attiecas arī uz mūsu personīgo līdzjūtības praksi kā vadītājiem. Lai varētu izjust līdzjūtību pret citiem un palīdzēt, vispirms ir jāiemācās izjust līdzjūtību pret sevi un jāparūpējas pašam par sevi. Kad notiek krīzes situācija, kas rada satraukumu un smaguma sajūtu, Tu vari ieturēt pauzi un pajautāt sev: kas patiesībā būtu noderīgs man šajā brīdī? Kā es sev varu palīdzēt?

Lai gan sākumā līdzjūtība pret sevi var šķist nedabiska vai savtīga, tomēr tā ir ļoti nozīmīga. Ir daži veidi, kā Tu vari praktizēt to katru dienu. Šeit ir četri ieteikumi, kā izveidot līdzjūtības pret sevi ieradumus.

1. Izkop ikdienas apziņu

Apziņa virza pārmaiņas, kā arī palīdz koncentrēties uz to, kas ir. Tu vari palaist garām daudzus skaistus mirkļus savā dzīvē, neizbaudot pašreizējo brīdi. Tāpat Tu nevari attālināties no tā, ko nevēlies redzēt vai ar ko nevēlies saskarties. Apziņas attīstīšana ir ikdienas prakse būt šajā konkrētajā mirklī un novērot. Ieturēt pauzi, un tikai tad reaģēt.

2. Izjūti savas sajūtas

Līderi bieži uzskata, ka viņu profesionālajā darbībā nav vietas būt neaizsargātiem. Ja Tu slēp savas patiesās jūtas un emocijas, tās var izlauzties nepiemērotā brīdī, un Tu izslēdz spēju izrādīt sev līdzjūtību pret pašreizējo stāvokli. Daudzos gadījumos mēs arī liedzam mūsu komandai iespēju izteikt savas jūtas un emocijas, ja mums pašiem trūkst iespēju to izdarīt.

Izkopjot spēju patiesi sajust to, kas rodas mūsos, ļauj mums pēc tam veikt jēgpilnu darbību. Mēs neesam roboti, kas katru dienu mostas, lai uzstātos, vadītu komandu un pelnītu naudu. Mēs esam šeit, lai izjustu dzīvi pilnībā, un tas ietver atļauju izjust gan visas patīkamās, gan arī nepatīkamās emocijas, kas var rasties. Turklāt ir svarīgi dalīties ar citiem tajā, ko jūti, un uzklausīt citu cilvēku sajūtas, jo šāda dalīšanās var radīt mierinājumu.

3. Atbrīvojies no perfekcionisma un lūdz atbalstu

Dod sev atļauju lūgt palīdzību tur, kur tā ir nepieciešama. Tev nav vienmēr visu jāizdara pašam. Ja jūti, ka Tu kādā brīdī darbā netiec ar visu galā, un Tu zini, ka Tev ir darbinieki, kas var palīdzēt izpildīt kādus steidzamus un svarīgus uzdevumus, kuru atlikšana rada Tev nevajadzīgu stresu, lūdz atbalstu. Par to nav jākaunas. Līdzjūtības praktizēšana ir saistīta ar rūpēm par savu fizisko, emocionālo un garīgo labklājību.

4. Kontrolē tikai to, kas ir Tavā kontrolē

Tu nevari kontrolēt ārējos apstākļus, bet Tu vari kontrolēt savu iekšējo stāvokli. Tu kā vadītājs vari strādāt ar sevi, lai kļūtu koncentrētāks un spētu pārvarēt dažādas krīzes, ar kurām var nākties saskarties. Apzinies, ka Tu dari labāko, ko šajā konkrētajā situācijā kā vadītājs vari darīt, un esi līdzjūtīgs gan pret sevi, gan arī pret saviem darbiniekiem. Atzīsti savas fiziskās, garīgās vai emocionālās sāpes, kuras Tu piedzīvo, it īpaši krīzes situācijās, un apzinies, ka Tev ir iespēja ietekmēt, kā Tu reaģē uz notiekošo.