Free stock photo freepik.com

Stāstniecības (storytelling) nozīme spēcīga personīgā zīmola izveidē

Stāstniecība ir gandrīz visu mūsu publisko uzstāšanos veiksmes pamatā. Tā ataino to, kā mēs mijiedarbojamies, veidojam, komunicējam, dzīvojam un sapņojam. Cilvēkiem vajadzētu ieguldīt vairāk laika un resursu, lai mācītos un stāstītu labākus stāstus. Īpaši tas attiecas uz personīgo zīmolvedību un karjeras izaugsmi. Spēcīga personīgā zīmola izveidē ir ļoti būtiski, kā mēs sevi sludinām jeb kādu stāstu par sevi izveidojam.

Izstāsti savu stāstu

Tas, ko redzēs sabiedrība, būs izteicieni un izpausmes, ko Tu pats vēlies par sevi pateikt. Lai to vieglāk būtu iesākt, vari izveidot tabulu ar divām slejām.

A slejā ieraksti sasniegumus un pieredzi, ko rakstītu visi, parādot savu karjeras attīstību. Piemēram, iegūtos grādus, apgūtās prasmes, paveiktos projektus utt. Savukārt B slejā ieraksti tos sasniegumus un pieredzi, kas ir tieši Tev unikāli un arī attiecas uz Taviem karjeras mērķiem. Piemēram, cilvēku vārdus, ar kuriem kopā esi strādājis, publicētie raksti, saņemtie apbalvojumi, prakses vietas, Tavi talanti utt.

Tagad aizmirsti par A sleju, un koncentrējies uz ierakstīto B slejā! Tieši par to Tev ir jāraksta un jāveido stāsts. Sāc ar ievadu, kurā ir apkopots tas, kas sekos. Pēc tam raksti īsu rindkopu par katru sasniegumu vai pieredzi (ne vairāk kā 4-5 teikumi). Beigās uzraksti secinājumu, kurā apkopots, kāpēc Tevis uzskaitītie dati atbilst Tavas karjeras un personīgā zīmola mērķiem. Lai Tavs stāsts būtu atmiņā paliekošs, labāk lai tas ir īss, bet interesants. Pievieno tam humoru, ja tas atbilst Tavam personīgajam zīmolam. Izmantojot interesantus un aizraujošus ziņojumus, sabiedrībai būs vieglāk Tevi uztvert un saistīt ar Tavu profesionālo personīgo zīmolu.

Prezentē sevi

Ja Tev būtu par sevi jāizveido 30 sekunžu reklāmas rullītis, tajā Tev būtu jāizceļ tieši B slejā sarakstītais. Tev ir jāuzsver tas, ko Tu dari citādāk, nekā pārējie. Tieši tās unikālās pieredzes un prasmes, ko esi savā karjerā sasniedzis, ir Tava personīgā zīmola veiksmes stāsts. Un ļoti būtiski ir tas, kā un cik pārliecinoši Tu to izstāstīsi, lai citi noticētu.

Tavas veiksmes scenārijs

Veiksmes scenārijs Tev jāizmanto, lai optimizētu savu personīgo zīmolu. Atver savus Twitter, Facebook un LinkedIn profilus un apskaties, vai tie atbilst Tavam personīgajam zīmolam un karjeras mērķiem. Vai Tava fotogrāfija izskatās pēc tās personas, par kuru Tu stāsti savā veiksmes scenārijā? Vai īsā biogrāfija tam atbilst? Un kā ar Taviem ierakstiem sociālajos tīklos un tām ziņām, ar kurām esi dalījies? Vai tās arī atbilst Tavam personīgajam zīmolam? Un vai profila vārds ir tāds pats kā Tava personīgā zīmola nosaukums? Izvērtē savus profilus kritiski, un visu, kas ir neatbilstošs, maini. Tu kā personība tagad esi stāsts. Pielāgo visu šim stāstam.

Katra nianse ir svarīga saistībā ar Tavu personīgo zīmolvedību, ar veiksmīgu stāstniecību, ar to, cik spilgti paliksi sabiedrības atmiņā. Visam ir jābūt saskaņotam, arī sociālo tīklu profiliem. Izmantojot unikālu stāstu, lai radītu pozitīvas sajūtas auditorijai, var palīdzēt Tavu personīgo zīmolu saglabāt labāk viņu prātos un atmiņā.