Free stock photo freepik.com

Ieteikumi spilgtai 30 sekunžu pašprezentācijai

Lai nokļūtu vajadzīgajā ēkas stāvā, Tev liftā ir aptuveni 30 sekundes laika, lai iepazītos un pastāstītu par sevi potenciālajam klientam, sadarbības partnerim vai investoram Tavam biznesam, kas nejauši var iekāpt tajā pašā liftā. Ko Tu teiktu? Lūk, 5 ieteikumi Tavam 30 sekunžu sakāmajam, kas Tev jāzina no galvas jebkurā diennakts laikā un vietā, lai atstātu neaizmirstamu iespaidu.

1. Izdomā ideālo teikumu

Lai arī aptuveni 30 sekundēs, kas Tev ir dotas, veiksmīgai pašprezentācijai skaidrā un saprotamā valodā var pateikt vismaz 4-5 teikumus, tomēr Tavā galvā ir jābūt vienam atslēgas teikumam, kas dažos vārdos raksturo visu Tavu darbību. Tas nav viegli, bet cik efektīvi! Gari un plaši stāstīt par to, ar ko ir aizņemta aptuveni 80% mūsu ikdiena, nav liela māksla, bet pamēģini to visu saprotami pateikt vienā teikumā. Tieši tagad apsēdies pie galda un formulē pats sev, kas ir tas, ko es daru? Sāc ar vārdu un ideju vētrām, kas ir Tavi pienākumi, atbildības, darbības virzieni, specifika, unikalitāte. Formulējot šos elementus, Tu nonāksi pie sava zelta teikuma.

2. Zini savu auditoriju

Liftā ar mums kopā var iekāpt jebkas, daudzviet mēs varam nonākt kopā ar ļoti dažādiem cilvēkiem. Bet, darbojoties savā nozarē, Tev ir jāpārzina tās galvenie spēlētāji, jādefinē savi klienti, sadarbības partneri, ar kuriem kopā vēlētos realizēt kādu projektu. Nekas jauns – Tev atkal jāsēžas pie lapas un arī pie interneta, jāuzzina vairāk par nozares uzņēmumiem, to vadītājiem, kā arī to, kādi uzņēmumi nav Tavu interešu lokā. Jo precīzākas būs Tavas definīcijas, jo vairāk resursu Tu ietaupīsi un darbs nesīs lielākus rezultātus.

3. Radi spēcīgu argumentu

Ir formula, kuru aizpildot Tev būs diezgan viegli izteikt argumentu, kāpēc tieši Tavs produkts vai pakalpojums ir īstais starp simtiem citu. “Jebkurš [definē auditoriju] var [atrisināt savu problēmu], lietojot [Tavu produktu/pakalpojumu], jo [kā Tavs produkts vai pakalpojums atrisina šo problēmu]”. Arī šajā gadījumā būs jāpiedomā pie formulējuma, bet tas ir to vērts.

4. Ieklausies

Lai arī daži brīži, kad Tev jāpaspēj sevi prezentēt, ir īsi, tomēr no tiem var gūt daudz vērtīga. Viena no ļoti labām īpašībām jebkurā no mums ir spēja ieklausīties otrā, nevis noklausīties otra sakāmo, un tad aizelsies skaidrot savu nostāju vai viedokli, bet uzsvaru sarunā likt uz klausīšanos. Pat šajās 30 sekundēs pie otrā teikuma sarunu biedrs var Tevi apturēt un sacīt: “Jā, man tieši ir problēmas ar uzkopšanas pakalpojumu sniedzējiem” vai “Es šobrīd meklēju jaunus kontaktus un vietas, kur tos atrast” vai “Man tieši šobrīd īpaši svarīgi ir atrast uzņēmumā mehāniķi”. Šīs mazās frāzes, ja Tu tās sadzirdi, var Tevi aizvest līdz reālam darījumam. Ja cilvēkam, kas stāv pretī, Tu nevis pielāgosi savu runu viņa vajadzībām, bet mīsi vienu un to pašu taciņu ar visiem dažādajiem nozaru speciālistiem, kurus Tu ikdienā satiec, reālu sadarbību būs daudz mazāk, nekā tad, ja pratīsi sadzirdēt problēmu, ko vari palīdzēt atrisināt.

5. Izpildi mājasdarbu

Aiz jebkura laba rezultāta stāv cītīga sagatavošanās un atbildības sajūta pret to, kas Tev jāpaveic. Tieši tas pats attiecas uz Tavu pašprezentāciju. Tai ir jāgatavojas, jo Tu nekad nezini, kurā brīdī parādīsies Tava iespēja.