Foto no Terēzes Riekstiņas privātā arhīva

Drosme un mīlestība var atvērt jebkuras durvis

Darītājs, iedvesmotājs, ceļa rādītājs – ar šādiem vārdiem sevi raksturo biznesa konsultante, apmācību trenere, zīmola “Uzdrošinies pārdot” un kempinga “Ezermala” radītāja un vadītāja Terēze Riekstiņa. Šāds raksturojums ir atbilstošs arī veiksmīgam līderim, lai gūtu gan personīgos, gan arī uzņēmuma panākumus.

Kādas ir Tavas “superspējas”? Ko Tu dari labāk par citiem?

Es neteiktu, ka esmu ar kaut ko labāka par citiem, bet mana galvenā iezīme ir “jaudīgums” un “darītājs”. Man patīk darīt lietas. Patīk padarīt līdz galam lietas. Varu būt iesaistīta daudzos projektos un darbībās vienlaicīgi. Ļoti patīk iedvesmot citus. Un ļoti patīk mācīties. Laikam tas arī mani vislabāk raksturo.

Kāpēc izvēlējies kļūt par uzņēmēju?

Ceļš uz savu uzņēmumu nemaz nebija tik viegls un ātrs. Man pagāja ilgs laiks, kamēr līdz tam nobriedu, tāpēc tik ļoti labi izprotu jaunos uzņēmējus, jo zinu, ka sākums ir visgrūtākais. Ir jānotic sev, ir jāatnāk idejai un jāizdara sagatavošanās darbi, lai viss notiktu. Taču tajā pašā laikā varu teikt, ka nekad nav par vēlu sākt. Par uzņēmēju var kļūt gan vēl skolas solā, gan jau esot pensijā. Galvenais, lai pats no tā gūsti gandarījumu, pozitīvas emocijas un rezultātu.

Kādas ir Tavas dzīves un darba vērtības?

Arvien vēl mācos šīs vērtības, taču man tās ir DROSME un MĪLESTĪBA. Uzskatu, ka šīs divas dzīves kvalitātes var atvērt jebkuras durvis. Ne par velti viens no maniem zīmoliem saucas “Uzdrošinies pārdot”, kur vienu no šīm vērtībām esmu ielikusi nosaukumā. Savukārt komunikācijā ar visdažādākajiem cilvēkiem atkal un atkal saņemu apliecinājumu tam, ka “mīlēt” un “būt mīlētam” ir darbības, pēc kā tiecas katrs, un uz tām ir uzbūvēta pasaule. Jā, arī biznesā.

Kurus vārdus un frāzes Tu visbiežāk lieto, lai raksturotu sevi?

Kā jau iepriekš minēju, tie varētu būt – darītājs, iedvesmotājs, ceļa rādītājs. Ceļos un krītu par pārdevējiem un uzņēmējiem.

Kas padara Tavus darba rezultātus interesantus un unikālus?

Es laikam netiecos tik ļoti pēc unikalitātes, kā pēc iespējas realizēt savu un citu cilvēku potenciālu. Mēs no tā, ko varam, izmantojam pavisam nedaudz. Katrā no mums ir daudz resursu, kurus tik bieži nemaz neieraugām. Un tad ir forši, ka kāds no malas var palīdzēt to ieraudzīt un noticēt, palīdzēt sākt izmantot vairāk. Tad esmu gandarīta, ja izdodas paveikt šādus soļus gan savā, gan citu labā.

Kas Tevi patiesi aizrauj?

Mani aizrauj drosmīgie un panākumus guvušie cilvēki. Visvairāk iedvesmojos no sportistiem, taču novērtēju ikkatru, kas ir izgājis ārpus savas komforta zonas, uzdrošinājies spert soļus savu sapņu īstenošanai. Zinu, cik daudz darba tas prasa. Aiz katriem panākumiem un rezultāta stāv smags, daudzu stundu darbs. Katrs sasniegums vai medaļa patiesībā parāda mums to, cik stipri un drosmīgi varam būt. Lielākoties visi ierobežojumi ir tikai mūsu prātā, un ir patiešām interesanti saprast, kā tas strādā.

Kādam, Tavuprāt, ir jābūt labam uzņēmuma vadītājam?

Es lepojos ar tiem uzņēmuma vadītājiem, kas gatavi ieraudzīt lietas tādas, kādas tās ir, pieņemt tās, atdzīt, un tikai tad virzīties tālāk. Uzņēmuma attīstība vienmēr sākas no vadītāja. Man ir bijusi iespēja strādāt kopā ar daudziem patiesiem līderiem, no kuriem mācīties, kā vadīt procesus un komandu, kā iedvesmot, kā virzīties uz panākumiem un kā tos nosvinēt. Katra uzņēmuma pamatā ir cilvēks, tāpēc komunikācija ir viena no svarīgākajām kompetencēm, un tikpat izaicinoša, kā pati uzņēmējdarbība.